BACK
apr 14, 2022 |
huidgericht

5 voedingsmiddelen om te eten voor een stralende huid

Een gezonde, stralende huid krijg je niet alleen door gezichtsmaskers en vochtinbrengende crèmes - het begint ook van binnenuit met wat je in je lichaam stopt. We nemen de uitdrukking "mooi van binnen en van buiten" letterlijk. ⁣Wij hebben een top 5 voor jou gemaakt van voedingsmiddelen voor jouw huid. 

1. WATER ⁣

Ik weet dat het geen "voedsel" is. Maar je consumeert het wel elke dag, en de kans is groot dat je er te weinig genoeg van binnen krijgt. Het toevoegen van meer H2O aan je dagelijkse routine is de snelste en meest effectieve manier om je huid te helpen cellen te regenereren en letterlijk van binnenuit te hydrateren. In feite is het drinken van voldoende water het belangrijkste onderdeel van het proces, omdat zonder dit alle voedingsstoffen die je opneemt uit andere geweldige voedingsmiddelen niet goed door het lichaam worden verwerkt.⁣⁣

Water zorgt er ook voor dat de cellen van jouw huid goed kunnen functioneren, waardoor de productie van collageen en celregeneratie worden gestimuleerd om rimpels en dofheid tegen te gaan. Je hoeft er niet dol op te zijn, maar het is wel belangrijk om je wateropname te reguleren. Je wilt die goede balans hebben van niet te weinig en niet te veel. 8 glazen per dag is genoeg voor de gemiddelde persoon.⁣

2. AVOCADO 

Het is niet voor niets een ingrediënt in de beste vochtinbrengende gezichtsmaskers! Avocado's zijn een ongelooflijke bron van "goede vetten" zoals Omega-9's. Deze vetzuren herstellen en regenereren huidcellen, helpen om water vast te houden en de productie van collageen te verhogen. Ze zijn ook een fantastische verdediging tegen vrije radicalen die je huid van buitenaf kunnen beschadigen en verouderen.⁣⁣

3. BOSBESSEN 

Bosbessen zijn antioxidant-superhelden! Antioxidanten zijn de meest effectieve verdediging die we hebben tegen vrije radicalen waarmee we in het dagelijks leven worden geconfronteerd. Ze breken de gifstoffen af ​​die het meest schadelijk en schadelijk zijn voor de huid. Vrije radicalen kunnen de collageenproductie vertragen wat kan leiden tot rimpels en snellere veroudering.⁣

Tip: Voeg ze toe aan een ochtendsmoothie, meng ze door je granola of strooi ze zelfs over een salade. 

 

4. ZALM 

Opnieuw komen we bij de vetzuurcomplexen die onze huid van binnenuit helpen opvullen en hydrateren. Zalm zit vol met Omega 3's die met name helpen om je huid te beschermen tegen een van zijn grootste vijanden: de zon!⁣⁣

Schade door blootstelling aan de zon kan leiden tot vroegtijdige veroudering. Door zalm aan jouw dieet toe te voegen, herstel je reeds beschadigde huidcellen en helpt het nieuwe cellen te regenereren en vocht vast te houden voor meer elasticiteit en gezondheid.⁣⁣


5. CITRUSVRUCHTEN 

⁣Vitamine C is een essentieel onderdeel van de gezondheid van de huid! Dat komt omdat het een grote speler is in het produceren van collageen en, nogmaals, het bestrijden van die vervelende vrije radicalen! Naarmate we ouder worden, produceert ons lichaam van nature minder vitamine C, wat leidt tot zichtbare tekenen van veroudering, vooral als het om onze huid gaat. Als je op het punt bent gekomen dat je onze praktijk hebt bezocht over huidveroudering, hebben we waarschijnlijk ooit een vitamine C-serum of -crème voorgesteld. Maar de beste manier om aan die vitamine c te komen? Eet het op! Laad je winkelmandje vol met citrusvruchten zoals sinaasappels, citroenen en grapefruit voor een hoge, natuurlijke dosis van het spul.⁣